Modulas is een informatiesysteem dat reeds gedurende vele jaren in tal van bedrijven zijn betrouwbaarheid heeft bewezen. Als i-Modulas is Modulas nu ook altijd en overal beschikbaar via Internet, 24 uur per dag, 7 dagen per week, waar u ook bent! i-Modulas maakt gebruik van een techniek die het mogelijk maakt om op een veilige manier vanaf elke werkplek die beschikt over een internetverbinding gebruik te maken van het informatiesysteem.

i-Modulas verstrekt u snel en exact inzicht in al uw bedrijfsprocessen, waardoor u overzicht houdt op uw financiële administratie, voorraadbeheer, inkoop & verkoop, service management en projectadministraties.

i-Modulas kan grote aantallen gebruikers aan die desnoods allemaal vanaf verschillende locaties werken!

Met i-Modulas kunt u een complexe organisatie met vele BV's, vestigingen, magazijnen en honderden werknemers van de juiste informatie voorzien en gelijktijdig samen laten werken. Maar doordat i-Modulas een modulaire structuur heeft, kunt u ook met een eenmanszaak prima uit de voeten. U heeft dan altijd de zekerheid dat uw informatiesysteem met u mee kan groeien! En bent u op zakenreis of bezoekt u een klant, via Internet kunt u altijd uw informatiesysteem raadplegen. Als u het eenmaal gewend bent, wilt u dat niet meer missen en vraagt u zich af hoe u vroeger zonder zo'n systeem kon.

De i-Modulas software wordt aan u beschikbaar gesteld als een service waarop u zich abonneert (de Engelse term hiervoor is SaaS - Software as a Service). Dit is een wezenlijk andere aanpak als die van traditionele software waarvan u het gebruiksrecht koopt en vervolgens ook nog eens jaarlijks onderhoudskosten moet betalen.

Voordelen t.o.v. traditionele software

  i-Modulas Traditionele software
Gemak De door u gebruikte software is reeds geïnstalleerd op onze server. Wij installeren ook de zogenaamde updates, maken veiligheidskopieën (backups) van de opgeslagen gegevens, zorgen voor beveiliging tegen inbraak en virussen en wij breiden de computersystemen uit als dit nodig is. Kortom, wij nemen u een heleboel werk en zorgen uit handen! Als u een administratief pakket koopt moet u het (laten) installeren en hetzelfde geldt voor de updates. U moet voor de bewaking van het systeem zorgen, regelmatig kopieën maken en zorgen dat deze veilig op een andere locatie worden opgeslagen. Als het systeem te krap wordt, dan dient u zelf tijdig uw computerleverancier te benaderen voor uitbreiding of vervanging. Kortom, u draagt zelf alle zorgen en verantwoordelijkheid voor het correct werken van uw totale hardware en software!
Kosten U betaald een vast bedrag per maand per werkplek inclusief software-updates, helpdesk en backup. Meestal moet u de software kopen en betaald u per jaar 15 - 25% van de aanschafprijs aan een onderhoudsabonnement. Daarnaast is toegang tot de helpdesk vaak gelimiteerd of moet u daar extra voor betalen. Backups en installatie van updates moet u zelf verzorgen.
Opties Wij kennen geen opties, slechts modules. Heeft u een simpele administratie, dan heeft u aan de module Boekhouding voldoende. Deze omvat o.a. Grootboek, Debiteuren en Crediteuren en daar zit alle beschikbare functionaliteit bij in. U koopt meestal bepaalde modules, zoals Grootboek, Debiteuren en Crediteuren, maar daarbinnen heeft men vaak nog talrijke opties. Wilt u factureren? Wilt u statistiek? Wilt u budgetteren? Vaak zijn dit extra's die de kosten omhoog jagen.
Toegankelijkheid Vanaf elke (mobiele) werkplek die toegang tot internet geeft via een zogenaamde browser met Java. Het merendeel van de financiële softwarepakketten wordt geïnstalleerd op uw computerserver en is alleen toegankelijk via uw eigen netwerk. Soms kunt u uitbreidingen aanschaffen waarmee u ook toegang heeft via Internet, maar dat is dan niet volledig zoals binnen uw eigen netwerk.
Veiligheid De verbinding tussen uw werkstation en onze server wordt versleuteld, zodat niemand uw communicatie kan onderscheppen. Wij verzorgen automatisch uw backups die op twee verschillende lokaties bewaard worden; u kunt dus nooit door een technische storing plotseling uw administratie kwijt zijn. Wachtwoorden kunt u een geldigheidstermijn geven. Bij inbraakpogingen worden gebruikerscodes en wachtwoorden automatisch geblokkeerd. Onze server staat in een bewaakt rekencentrum, daarnaast beschikken we over een backupserver. Welke MKB-organisatie kan zelf zoveel veiligheidsmaatregelen nemen? Beveiliging wordt vaak aan uw organisatie overgelaten. Daarmee is het ook UW probleem! U moet zelf zorgen dat de toegangsbeveiliging tot uw systeem goed geregeld is door procedures op te stellen en door navolging af te dwingen. U moet zorgen dat regelmatig backups gemaakt worden en dat deze op een andere lokatie bewaard worden. Als bij inbraak of brandstichting uw computerapparatuur ontvreemd wordt of beschadigd raakt, moet u zelf snel voor vervangende apparatuur en herconfiguratie zorgen.

Beschikbare Modules

i-Modulas Boekhouding bevat de volgende onderdelen:
- Menu & Beheer
- Grootboek
- Debiteuren
- Crediteuren
- Activa
- Documentbeheer
- Factureren
- Statistieken

Eventueel kunt u i-Modulas Boekhouding uitbreiden met:

i-Modulas Project, dat bestaat uit:
- Projecten (voor- en nacalculatie)
- Inkoop
- Personeelsregistratie
- Urenregistratie

i-Modulas Verkoop, dat bestaat uit:
- Voorraad
- Inkoop
- Orderverwerking

i-Modulas Verhuur (materieelbeheer), dat bestaat uit:
- Voorraad
- Keuringen / reparaties
- Inkoop
- Planning / reserveren
- Orderverwerking

Scherm met informatie reeds ingevoerde retourartikelen

i-Modulas Balie, dat bestaat uit:
- Winkelverkoop/-verhuur
- Automatische terugmeldingen aan hoofdkantoor
- Inventarisatieopdrachten vanuit hoofdkantoor
- Statistieken